top of page

Niet zeuren gewoon doorgaan

Het levensmotto van Pia, niet zeuren gewoon doorgaan, zo zegt ze zelf tijdens de start van haar coaching traject. Ze was vastgelopen, had geen vertrouwen meer in zichzelf en in haar collega’s. Eigenlijk kwam dit rotgevoel geregeld terug, het werd dan weggedrukt, een andere werkplek werd gezocht of de tanden gingen op elkaar en ze ging door.


“Ik kijk al zo lang naar jullie op social media, denk al vaker ik wil het anders en ik zat zo tegen de stap aan te hikken en nu, nu ben ik onwijs trots op mijzelf en erg blij dat ik het besluit genomen heb om contact met jullie te zoeken. Ik wilde het echt anders en alleen lukte mij het niet”


Als we samen terugblikken vertelt Pia vol enthousiasme, het gaat goed met mij, ik doe lekker mijn ding en ja soms schiet ik erin, ik begin dan te dippen (denken in problemen). Op het moment dat ik in de dip schiet dan denk ik vervolgens waarom doe ik dit eigenlijk. Ik herpak mij dan, stel mijzelf de vraag, wat is er nou precies gebeurd en los het vervolgens op. De ene keer lukt dit mij zelf en soms spar ik er even over alvorens ik in actie ga.

Dit is zo heerlijk, in actie, niet blijven denken en bedenken nee een vraag stellen en gaan. Dat geeft echt zo’n fijn gevoel en geeft zoveel energie, echt fijn. Deze manier van coaching is echt aan te raden, geen gedoe, niet zweverig of zwaar beladen maar heel gewoon, open, eerlijk, zonder oordeel en ik werd zelf geprikkeld, kreeg zelf inzichten en ik was zelf aan zet.


Weet je wat leuk is? Als iemand nu tegen mij zegt Pia wat ben je chagrijnig, dan zeg ik oké dat vind jij en ga ik weer door met datgene wat ik deed. Gewoon grappig om de ander dan te blijven observeren, ze verwachten een hele andere reactie van mij, haha nou ik doe dat niet meer, leuk hé.


“Ik vond echt altijd overal wat van, mijn mening was snel gevormd en een ander wist het vast beter en al helemaal als deze langer dan mij ergens werkte. En nu, nu stel ik gewoon een vraag en ben tevreden met mijzelf. Ik hoef me niet te bewijzen, hoef me niet anders voor te doen dan dat ik ben, nee ik ben goed zoals ik ben, precies goed.

Het oordeel over de ander heb ik niet meer, iedereen doet zijn eigen ding en dat is oké”.


De overtuiging die ze had over zichzelf was niet positief. De overtuiging dat Pia het niet kon, dat de ander veel beter is en dat ze het weer niet goed gedaan had. Het op afstand zetten van mensen, het bokkig doen, het gelijk willen hebben door een heel relaas te gaan opvoeren en het op afstand zetten door weg te gaan heeft ze omgezet naar een heerlijke nieuwe positieve overtuiging.


Nu is haar levensmotto: “Ik kan het gewoon en ik doe de dingen op mijn manier, ik ben Pia en het is gewoon goed. Ik ben de leukste, liefste, goeiste en de beste, dat ben ik. En daar ben ik meer dan trots op”.


Wat was het heerlijk om je weer te spreken Pia, het was oprecht een feestje om je te mogen coachen en wat heb je een mooie stappen gezet, je bent een prachtige vrouw.




245 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Aan zet.

bottom of page