top of page

Ik ben goed zoals ik ben

Als ik Lara weer spreek, klinkt ze heel anders dan toen ik haar twee maanden geleden voor het eerst sprak. Ze klinkt blijer, energieker en dat blijkt ook als zij zegt dat ze zich bijna niet meer kan indenken waarom ze een coachingstraject nodig had destijds.

Ze haalt haar telefoon erbij om naar de app-geschiedenis te kijken waarmee ze haar coachingsvraag gesteld heeft.


Alles komt weer boven als ze het terugleest.

“Ik kon bijna geen grenzen aangeven, nam veel te veel hooi op mijn vork waardoor ik steeds meer verzandde in negatieve gevoelens en oordelen. Dat wilde ik echt niet langer! Ik wilde leren hoe ik me blijvend kan richten op wat belangrijk is en niet op al die moeilijke verwachtingen van mezelf en van anderen. Hoe kan ik zaken positief ombuigen en loslaten waar ik geen invloed op heb. Ik zat zo vastgeroest in mijn eigen aangeleerde patronen en draaide maar rondjes in die negatieve spiraal terwijl ik daar heel graag uit wilde komen maar ik wist niet hoe! Mijn werkplezier en energie ebde weg en al dat gedip kostte me heel veel tijd. Nou, daar worstelde ik mee”.


Lara meldde zich begin juli aan voor een coachingstraject en was er duidelijk klaar mee. Ze wilde zich weer positief en enthousiast voelen, haar grenzen aan kunnen geven en minder negatieve gedachtes hebben. Ze wilde zich 100% inzetten en had al snel door dat zij de enige was die deze transformatie kon inzetten en dat wij slechts het middel zijn, de sleutel tussen het probleem en de oplossing.


Achteraf is ze geschrokken van wat het haar allemaal gekost heeft om jarenlang te worstelen. Ze had niet in de gaten dat de patronen waar ze ingegleden was haar gevoel en gedachten zo bepaalden.

“Bij het zien van de ‘diplijst’ wist ik dat het anders moest. Het had mij al teveel tijd en energie gekost.’


Na de eerste sessie van 3,5 uur merkte Lara al verschil in hoe ze zich voelde en dat gevoel is niet meer weggegaan.


“Weet je wat zo geweldig is? Ik heb binnen twee maanden alles bereikt wat ik bij het begin niet meer had en bovenal heb ik zo’n positief gevoel! Ik weet nu hoe ik de negatieve gevoelens en gedachtes om kan buigen en daardoor ben ik niet meer afhankelijk van anderen maar geloof ik in mezelf. Ik ben goed zoals ik ben en daardoor ben ik stappen gaan zetten waar ik blij van word. Ik luister naar mezelf en heb alles in huis om veranderingen te weeg te brengen. Ik heb daarom naar een andere baan gesolliciteerd en ben daar zelfs aangenomen! Ik geloof echt dat komt door de verandering in mijzelf, ik ben immers goed zoals ik ben”.


Lara had nog nooit van deze vorm van coaching gehoord.


“Ik raad echt iedereen aan om een traject bij Sanders + De Haan te gaan volgen. De gesprekken zijn laagdrempelig en doordat er alle tijd is voelde ik ruimte om mijn verhaal te vertellen. Het delen van persoonlijke situaties en voorvallen van Elise’s kant, maakte het gelijkwaardig waardoor ik open durfde te zijn wat mijn proces alleen maar heeft geholpen.


131 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Aan zet.

bottom of page