top of page

Het ingezonden verhaal van Anika, haar open en eerlijke kijk op de gevolgen van uit verbinding zijn.

Verbinding in corona tijd, dat was voor mij om geen verbinding te voelen met mezelf en als je dat weet dat je geen verbinding hebt met je zelf, dan wantrouw je alles aan je zelf. Ik voelde mij teleurgesteld in mijzelf, geen stabiele moeder, geen goede dochter, geen goede vrouw en geen goede werknemer.


Het lukte mij maar niet om te achterhalen waarom ik me niet opgewekt en vrolijk voelde.


Toen ik daarna bij Sanquin bloed wilde geven mocht dit niet, mijn bloeddruk was te hoog. Raar maar waar, met het advies om naar de huisarts te gaan vertrok ik. Bij de huisarts kreeg ik medicatie voor mijn te hoge bloeddruk, ik wilde nooit pillen, maar goed wat moet dat moet, met nog een negatiever gevoel en pillen op zak ging ik naar huis.


Na een aantal weken moest ik weer terug naar de huisarts om te kijken of mijn bloeddruk was gedaald, dit was idd zo, maar hij was nog wel te hoog, na praten met de huisarts over waar mijn stress vandaan zou kunnen komen en waar mijn pijn in mijn onderrug vandaan kwam ben ik naar de fysiotherapeut gegaan. Zei heeft mij echt goed geholpen, ze wist dat de pijn in mijn rug kwam door stress en dat ook mijn hoge bloeddruk daar waarschijnlijk vandaan kwam.


Ik denk dat ik 6 keer bij haar geweest ben, ze heeft oefeningen gedaan met afstand nabijheid en mij teksten toegestuurd over zenuwen en pijnsignalen en naar mij geluisterd.


Man man man wat is het fijn om weer meer verbinding te voelen met mijzelf, stapje voor stapje, ik droom weer en voel me veel meer opgelucht. Ik kan weer zeggen dat ik verbinding voel met mezelf en hierdoor ik ook weer open sta voor verbinding met een ander. Dat natuurlijk wel op gepaste corona afstand. Een paar mensen niet, die komen dichterbij, die heb ik toegelaten om te knuffelen.


Ik hoop dat corona snel verdwijnt want ik zou zo graag bij mensen een arm om hun heen slaan en dicht bij de mensen staan. Zodat ik de echte verbinding weer kan voelen en dan niet op afstand ā¤

Dit is mijn verhaal over verbinding šŸ˜Š

Anika Everts




273 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Aan zet.

bottom of page