top of page

Go with the flow!

Tijdens haar zwangerschapsverlof krijgt ze de mededeling van haar leidinggevende dat het team niet tevreden is over haar functioneren.

Als begeleider D moet ze de kar trekken maar men heeft twijfels of zij wel op de juiste plek zit in die functie.

Zelf denkt ze van wel.

Voor haar waren de verwachtingen niet helder en ze vindt hoe dit is gegaan niet eerlijk en onterecht. Het besluit om niet meer naar haar werkpek terug te keren wordt genomen nog voor haar verlof voorbij is. Voor haar redenen genoeg om een coachingstraject te gaan volgen bij Sanders + De Haan.


“Voordat ik met het traject startte liep ik met name tegen mijn eigen onzekerheid aan. Ik was te veel bezig met wat anderen van mij dachten. Ze zullen wel dit of dat van mij denken waardoor ik vaak het gevoel had dat ik het niet goed gedaan had. Ik had daar zo’n last van dat ik niet meer blij was. Ik wilde niet meer afhankelijk zijn van de mening van een ander en weer vertrouwen hebben in mijzelf”.


Het is eind mei als ze de eerste sessie bij Elise volgt.

Lichtelijk gespannen en afwachtend gaan ze in gesprek maar algauw verandert dat door de ongedwongen sfeer.


“Wat mij enorm aansprak was dat de coaching iedere week was, gewoon gaan, Go with the flow. Het traject was kort, en hoelang een sessie duurt maakt niks uit, wat ik als heel prettig heb ervaren.”


Enthousiast vertelt ze dat ze zich nu heel goed en ontspannen voelt. Ze gaat uit van haar eigen kracht wat haar energie geeft. Haar nieuwe collega’s zijn blij om haar te zien, vinden haar ontspannen en geven aan dat ik zo goed bij mezelf blijf en zaken op mijn eigen manier doe.


“Ik ben niet meer bezig met wat anderen van mij vinden. Ik ben ik en ik ben prima. Ik heb mijn leidinggevende getipt om een collega ook naar jullie toe te laten gaan, ik zou haar dat zo gunnen! Ze blijft maar worstelen en komt zelf niet verder. Oh ja en als iemand mij appt dacht ik eerder altijd dat ik gelijk moest antwoorden want wat dacht die ander dan wel niet van mij, nu reageer ik als het mij uitkomt en wat ze van mij denken?……..Boeien!



Ze heeft ervoor gekozen om anoniem te blijven en dat respecteren wij, ze is immer goed zoals ze is.




105 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Aan zet.

bottom of page