top of page

De juiste snaar

De liefdevolle schop onder haar hol, zoals ze het zelf noemt, was nodig om haar transformatie op gang te brengen. Na verschillende psychologen, therapie en coaches te hebben afgelopen dacht Maria na 3 gesprekken bij Jacobien; “Daar gaan we weer! Dit wordt ook niks”


Gedoe

In juni van dit jaar stond ze op de stoep. Een mooie, jonge vrouw met een droevige blik in haar ogen die helemaal vast zat in haar denkpatronen en doen en laten. Er moest rekening met haar gehouden worden want ze was snel moe en kon het allemaal niet overzien.


“In mijn werk was er veel gedoe en discussies en dat nam ik dan weer mee naar huis. Door al dat gedoe werd ik heel snel boos en down. Ik zag geen uitweg meer en wist niet meer hoe ik hier uit kon komen. Ik zat echt helemaal vast.”


Rotgevoel

Waar komt dat rotgevoel toch vandaan? Dat gevoel wat we allemaal wel kennen en wat een grote stempel op je leven kan drukken.

Maria liep vast in haar werk en ook haar privésituatie werd er daardoor niet makkelijker op dus dat er iets moest gebeuren stond als een paal boven water.

Maar wat?


“Ik had al best veel gedaan. Ik was al bij verschillende psychologen geweest en bij andere coaches dus ik had al een heel voortraject gehad voor ik bij jou terecht kwam maar toch bleef ik steeds vastlopen. Ik had wel dingetjes geleerd maar toch kwam ik niet uit die negatieve spiraal terwijl dat echt wel noodzakelijk was om weer aan de slag te gaan.” Blikt Maria terug. De wil was er wel maar Maria had nog niet de persoon getroffen die de juiste snaar bij haar raakte. Iemand die naar haar kern ging zodat zij echt haar probleem kon gaan oplossen.


“Ik dacht dat ik niet goed genoeg was en na dat te hebben uitgekristalliseerd moet er een actie op volgen om er uit te komen en daarvoor had een flinke schop onder m’n hol nodig. Ik kan je zeggen dat dat niet het leukste onderdeel was van het proces.”


Achteraf kan ze hier hartelijk om lachen maar toen ze er middenin zat viel er niets te lachen. Ze werd alleen maar bozer en zag het allemaal niet meer goed komen. Gelukkig bleef ze trouw naar de sessies komen en besloten ze dat het meerwaarde zou hebben als Jacobien met Maria mee zou gaan lopen tijdens haar werkzaamheden als veearts bij Dierenkliniek Wolvega. En dat bleek een gouden greep.


Verbinding

“Doordat Jacobien zo in verbinding met mij bleef, ook buiten de afspraken om, lukte het mij om de knop om te zetten en daardoor gaat het nu weer goed met mij. Ik sta weer positief in het leven, ik heb zelf de keuze gemaakt om mijn vaste baan op te zeggen en heb zelfs alweer een nieuwe baan. We hebben het samen weer goed en hebben het boerderijtje waar ik van droomde gekocht. Weet je wat het mij echt gebracht heeft? Dat ik weer leef!”


Maria heeft gekozen voor zichzelf en heeft verantwoordelijkheid genomen voor haar eigen geluk. Daar was veel moed voor nodig en dat zij dat heeft, is zeker. Ze heeft excuses voor haar aandeel aan haar werkgever aangeboden wat haar de vrijheid heeft gegeven om vervolgstappen te gaan zetten en haar toekomst te gaan bouwen.


“Ik had geen baan meer en wel een optie op ons nieuwe huis. Dat was allemaal wel spannend. Het lijkt alsof het allemaal als vanzelf op mijn pad is gekomen maar het is wel de keuzes die ik daar zelf in heb gemaakt want hoe het met je gaat wordt niet bepaald door de omstandigheden, dat bepaal je altijd nog zelf.”


41 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Aan zet.

bottom of page